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Tuesday, 1 April 2014

Jersey Canada Registrar & Bilingual Customer Service (Jersey Canada)-Job careers in Canada

Job title: Jersey Canada Registrar & Bilingual Customer Service
Organization: Jersey Canada
Job Location: Guelph,Ontario Canada
Jersey Canada is a vibrant, growing, national breed association based in Guelph, Ontario. We are currently looking for a Registrar & Bilingual Customer Service Agent to join our energetic team. This individual will be passionate about the Canadian dairy industry, have experience with data input and administration, and will have excellent customer service skills. French language skills are necessary for this position.Key Responsibilities:Registry Services

    Process all registrations and transfers for live animals and embryos
    Maintain DNA Certificates and Genomic Records
    Field pedigree requests for internal & external clients
    Create Sale Catalogues and/or fill pedigree requests for catalogues
    Enter Show Results into herdbook database
    Data imports and exports
    Annual award tabulations
    Primary contact with ABRI for database support

Customer Service
    Assist with incoming and outgoing inquiries in both English and French
    Assist Office Administrator with financial data entry
    Serve as secretary for various committees (i.e. plan meetings, record minutes, develop action item reports)

Capabilities Required:1. Computer Related Experience

    Experience with data entry
    Microsoft Office Suite: Word Processing, Excel, PowerPoint, Outlook

2. Communications – Written and oral presentations to be above average3. Interpersonal Skills – Above average interpersonal skills are critical for the position4. Planning & Organization – Effective planning of priorities and timing is important5. Knowledge/Education – knowledge of the cattle industry preferred6. Language – Ability to communicate in both English and French is considered a strong asset.Interested applicants, please forward a resumé and cover letter by Wednesday, April 30, 2014 to:Kathryn Kyle, General Manager by clicking APPLY TO THIS POSITION below.Jersey Canada350 Speedvale Ave W, Unit 9Guelph, ON N1H 7M7 While we thank all applicants, only those granted an interview will be contacted.Registraire pour Jersey CanadaJersey Canada est une association nationale de race, dynamique et en pleine croissance, basée à Guelph, en Ontario. Nous sommes présentement à la recherche d'un registraire pour se joindre à notre équipe dynamique. Cette personne doit être passionnée par l'industrie laitière canadienne, et avoir une expérience dans l’enregistrement de données et l’administration, en plus d’avoir d’excellentes compétences dans le secteur du service à la clientèle. Des compétences linguistiques en français sont considérées comme des atouts importants.

Principales responsabilités:

Services d’enregistrements
    Traiter tous les enregistrements et les transferts d'animaux vivants et d’embryons ;
    Maintenir les registres des Certificats d'ADN et de Génomique;
    Traiter les demandes de pedigree pour les clients internes et externes ;
    Créer des catalogues de ventes et/ou répondre aux demandes de pedigree pour les catalogues ;
    Entrez les résultats des expositions dans le Livre de Race;
    Assurer l’importation et l’exportation de données ;
    Établir la liste des prix annuels ;
    Contacter ABRI pour le soutien informatique des bases de données.

Service à la clientèle
    Apporter son aide concernant les demandes de renseignements entrants et sortants ;
    Aider l’agente administrative pour la saisie des données financières ;
    Être secrétaire pour les réunions de divers comités (c.-à-d. ordre du jour, procès-verbaux, préparation des rapports du plan d'action).

Capacités requises
    Expérience reliée à l’informatique
    • Expérience dans la saisie de données
    • Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint, Outlook
    Communications – Les présentations écrites ou orales doivent être au-dessus de la moyenne.
    Compétences interpersonnelles – Des compétences interpersonnelles au-dessus de la moyenne sont essentielles pour le poste.
    Planification et organisation – Une planification efficace des priorités et le respect d’échéancier sont des points importants.
    Connaissances / Éducation – Connaissances sur l'industrie du bétail souhaitées.
    Langue – L’aptitude à communiquer en anglais et en français est considérée comme un atout important.

Les candidats intéressés doivent envoyer leur curriculum vitae et leur lettre de présentation avant le mercredi 30 avril 2014 à:Kathryn Kyle, Directrice GénéraleJersey Canada
350 Speedvale Ave W, Unit 9
Guelph, ON N1H 7M7Nous remercions tous les candidats pour leur intérêt, cependant, seuls ceux qui seront convoqués en entrevue seront contactés.

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